DIRECTII PRINCIPALE
DE CERCETARE
  PARTICIPAREA LA
PROIECTE EUROPENE
  PARTICIPAREA LA
PROGRAME NATIONALE
  LABORATOARE PENTRU
EXPERIMENTARI, TESTARI
SI CONTROL
  CERCETARE-DEZVOLTARE
TEHNOLOGICA
  RECUNOASTERI ALE
ACTIVITATII DE
CERCETARE-DEZVOLTARE
  SISTEMUL DE MANAGEMENT
AL CALITATII
  CONSILIUL DE ADMINISTRATIE
  RAPOARTE DE ACTIVITATE
  CONDUCERE
  COLECTIVE DE CERCETARE
  REZULTATELE CERCETARII
  INSTALATII DE INTERES NATIONAL
  JURNALUL STIINTIFIC TURBO























  Anunturi
 
I.N.C.D. Turbomotoare COMOTI are intentia de a achizitiona Lucrari constructii-montaj pentru reabilitare si instalare doua skiduri de compresoare in sector MARGHITA Detalii
 
INCDT COMOTI are intentia de a achizitiona urmatoarele produse destinate pentru configurarea de standuri de cercetare experimentala echipamente mecanice din domeniul masinilor paletate rotative de inalta turatie si spatial:
1. Compensator - constructie sudata conform desen anexat;
2. Difuzor - constructie sudata conform desen anexat .
Ofertele pot fi depuse prin e-mail la adresa contact@comoti.ro pana marti 27.03.2018 ora 12,00
Desen1 Desen2
 
I.N.C.D. Turbomotoare COMOTI are intentia de a achizitiona Serviciul de Cercetare privind analiza FEM a mecanismului de inchidere (container si presa mecanica )din cadrul proiectului SEALPHO 2. Termenul de finalizare a serviciului este de 60(saizeci) de zile de la data semnarii contractului.
Ofertele pot fi depuse pana la data de 26.02.2018 , ora 16,00 , electronic , la adresa de e-mail : contact@comoti.ro
 
I.N.C.D. Turbomotoare COMOTI are intentia de a achizitiona urmatoarele materiale :
- teava Cu 99,9 φ 28 * 1* 5000 conform S.R. EN 1057 - R250 - 108 buc.
- teava Cu 99,9 φ 13 * 1* 4000 conform S.R. EN 1057 - R250 - 108 buc.
Ofertele pot fi depuse pana la data de 21.02.2018 , ora 16,00 , electronic , la adresa de e-mail : contact@comoti.ro
 
I.N.C.D. Turbomotoare COMOTI are intentia de a achizitiona serviciu de executie ANSAMBLU COT PALETAT , reprezentand o constructie sudata electric pe dispozitiv , detensionata dupa sudura , ajustata la proeminentele exterioare ale voletilor si controlat defectoscopic pentru fisuri , conform desen anexat.
Desen
Oferta poate fi depusa pana la data de 15.02.2018 , ora 16,00 , electronic , la adresele de e-mail :
paul.radulescu@comoti.ro si ruxandra.slujitoru@comoti.ro
 
INCDT COMOTI are intentia de a achizitiona urmatoarele produse destinate pentru configurarea de standuri de cercetare experimentala echipamente mecanice din domeniul masinilor paletate rotative de inalta turatie si spatial. Detalii
 
ANUNT INCHIRIERE
Din 28.11.2017
Detalii
 
Institutul National de Cercetare Dezvoltare Turbomotoare COMOTI intentioneaza sa achizitioneze "elemente de etansare de tipul composite gaskets, specifice mediului spatial". Elementele de etansare trebuie sa aiba urmatoarele caracteristici tehnice: sa functioneze in intervalul de temperatura -120℃/+80℃, sa reziste la radiatii, mantaua elementului de etansare sa fie dintr-un material care sa aiba un factor de frecare fata de titan de maxim 0.2 si factorul de incarcare a arcului intern sa fie de maxim 2N/mm.
 
I.N.C.D.Turbomotoare COMOTI intentioneaza sa achizitioneze << sculptura marmura PASARE cu h = 150 cm >>
 
INCDT COMOTI achizitioneaza servicii de sudura in vederea realizarii structurii metalice a produsului Cadru WRTF.
 
INCDT COMOTI organizeaza concurs pentru incadrarea pe grade stiintifice a personalului din activitatea de cercetare stiintifica Detalii
 
SELECŢIE DE OFERTE PENTRU PRELUARE DEŞEURI Detalii
 
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare COMOTI Bucuresti, in calitate de institut de cercetare-dezvoltare de drept public in domeniul cercetarii - dezvoltarii turbomotoarelor, intentioneaza ca in perioada 30 iulie - 11 august 2015 sa elaboreze si sa depuna spre finantare o propunere de proiect ce are ca principal scop transferul de cunostinte, expertiza si know- how in domeniul controlului si reducerii zgomotului industrial. Detalii
 
Institutul National de Cercetare - Dezvoltare Turbomotoare COMOTI intentioneaza ca in perioada 14 iulie - 11 august 2015 sa elaboreze si sa propuna spre finantare proiecte ce au drept scop principal transferul de cunostinte, expertiza in domeniul industrial catre entitati avand statut de intreprinderi (entitate legala care desfasoara o activitate economica ce consta in a oferi produse/servicii pe piata). Detalii
 
Anunt de intentie privind identificarea de parteneri din mediul economic privat pentru actiunea 1. 2. 3 - programului operational competitivitate 2014 - 2020 "Parteneriate pentru transfer de cunostinte" Detalii
 
Parteneriate pentru transfer de cunostinte, proiectul "Tehnologie inovatoare de stocare a energiei in sistem CAES" (Compressed Air Energy Storage) prin utilizarea de compresoare si expandere cu surub. Detalii
 
Parteneriate pentru transfer de cunostinte, proiectul "Echipament performant pentru actionarea vanelor din reteaua de distributie si transport a gazelor combustibile" Detalii
 
Anunt de intentie privind identificarea de parteneri din mediul economic privat pentru actiunea 1. 2. 3 - programului operational competitivitate 2014 - 2020 "Parteneriate pentru transfer de cunostinte" Detalii
 
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare COMOTI Bucuresti, in calitate de institut de cercetare-dezvoltare de drept public in domeniul cercetarii - dezvoltarii turbomotoarelor, intentioneaza ca in perioada 27 iunie - 11 august 2015 sa elaboreze si sa depuna spre finantare propuneri de proiect ce au ca principal scop transferul de cunostinte, expertiza si know-how in domeniul ENERGIE, MEDIU SI SCHIMBARI CLIMATICE Detalii
 
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare COMOTI Bucuresti, in calitate de institut de cercetare-dezvoltare de drept public in domeniul cercetarii - dezvoltarii turbomotoarelor, intentioneaza ca in perioada 27 iunie - 11 august 2015 sa elaboreze si sa depuna spre finantare propuneri de proiect ce au ca principal scop transferul de cunostinte, expertiza si know-how in domeniul producerii energiei termice si in cel al autovehiculelor hibride. Detalii
 
In perioada 10 iulie-11 august 2015, Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare-COMOTI din Bucuresti isi propune sa dezvolte un proiect de cercetare ce are ca tema dezvoltarea unei turbine de tip ejector pentru transformarea energiei cinetice a fluidului in energie mecanica si/sau energie electrica prin captarea si accelerarea unui jet motor de fluid. Detalii
 
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare COMOTI Bucureşti, în calitate de institut de cercetare-dezvoltare de drept public în domeniul cercetării - dezvoltării turbomotoarelor, intenţionează ca în perioada 27 iunie – 11 august 2015 să elaboreze şi să depună spre finanţare o propunere de proiect ce are ca principal scop transferul de cunoştinţe, expertiză şi know- how in domeniul materialelor avansate Detalii
 
Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice - Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică şi Inovare organizează concurs pentru ocuparea funcţiei de director general la Institutul Naţional de Cercetare - Dezvoltare Turbomotoare COMOTI, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.73 din 4 februarie 2015 privind aprobarea Metodologiei de concurs pentru ocuparea funcţiei de director general la institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, publicată în Monitorul Oficial nr.112 din 12 februarie 2015, Partea I. Detalii
 
INCD Turbomotoare COMOTI are spre vanzare "Elemente instalatie experimentala producere energie electrica tip ORC, putere electrica max. 3kWe" Detalii
 
Proiectul POSDRU cu numarul de identificare 90/2.1/S/62399 a inceput.. Detalii
 
INCDTurbomotoare COMOTI detine licenta GHH-RAND de productie si service pentru compresoarele cu surub. Contact

 
Participarea la Proiecte Nationale
3.8. PROGRAMUL 4 - Parteneriate in domenii prioritare
 
3.8.11. POSTCOMB
Prezentare Generala | Prezentare Detaliata | Prezentare Rezultate

Prezentare Detaliata

Rezumatul proiectului

Postcombustia este, in general, un mijloc de crestere a eficientei si capacitatii termice in energetica, cogenerare si a cresterii tractiunii pentru motoarele avioanelor civile si, in special, militare.

Eficienta, in aceasta acceptie, reflecta atat eficienta arderii cat si efectul negativ asupra tractiunii, a profilului de temperatura la evacuare, in cazul turbomotoarelor de aviatie, sau efectul pozitiv asupra randamentului global si economicitatii, in cazul turbomotoarelor industriale sau aeroderivative in ciclu cogenerativ. De asemenea, si nu in ultimul rand, caracteristicile gazodinamice si chimice sunt esentiale pentru eficienta de ansamblu si pentru caracteristicile de poluare.

Experimentarile de punere la punct a acestui gen de instalatii sunt foarte costisitoare.

Prezentul proiect isi propune realizarea unui prototip de instalatie de postcombustie cu rol multifunctional, cu aplicatii pentru energetica si aviatie: in energetica prin aplicatii in sistemele de cogenerare cu combustibili conventionali fosili si in sistemele de ardere cu gaze provenite din gazeificarea biomasei, iar in aviatie pentru sistemele de poscombustie si experimentarile regulamentare din domeniu. Realizarea se va face, in baza experientei, a realizarilor precedente si a brevetelor acumulate de colectivul proiectului, finalul fiind o instalatie originala, ce se va breveta.

Proiectarea si calculul se vor face in baza unui cod numeric de calcul ce se va dezvolta, verifica si valida pe standurile de experimentare ale coordonatorului de proiect, standuri ce fac parte dintr-un complex interconectat si asistat obligatoriu, in timpul experimentarilor de catre statia de aer a sufleriei trisonice a partenerului P1. In final validarea va fi verificata pe standurile finale turbomotor cu postcombustie ale partenerului P4. Amenajarile se vor efectua in baza unui brevet premiat la Bruxelles, pentru combustibilii fosili si pe o instalatie cu micromotor si gazeificare, din componenta acelorasi standuri. Pentru realizarea acestui scop, proiectul isi propune o abordare modernA a problemei, utilizAnd cele mai recente dezvoltAri ale metodologiei de calcul numeric, si anume o combinatie a metodei cu Simularea Vartejurilor Mari (“Large Eddy Simulation” – LES) cu modelul de combustie al Amestecului cu Vartej Liniar (“Linear Eddy Mixing” – LEM).

Coordonatorul de proiect va folosi direct aceste rezultate in programul FP7 TEENI, in care este responsabil al experimentarilor (prin directorul de proiect) la scara mare de combustie si pentru colaborari internationale viitoare, ca si in activitatea de cercetare in energetica – cogenerare in care este direct implicat, cu realizari binecunoscute. Partenerii P2 si P3 vor folosi metodica si codul rezultat in activitatea curenta de cercetare si doctorantura, iar partenerul P1 va folosi acest cod in cercetarile pe care le desfasoara in programe internationale de aviatie, prin modulele de curgeri fara aport de caldura. P4 va utiliza algoritmul in activitatile practice de proiectare a turbomotoarelor si va beneficia de rezultate prin micsorarea costurilor de experimentare actuale, de asimilarea unei tehnici ce o va folosi in activitatea curenta, cat si in aceea care va urma prin modernizarea aviatiei romane si realizari in domeniul energetic – cogenearre cu turbomotoare aeroderivative, in care este direct implicat. Modelul functional de postcombustie va fi folosit direct in programele de cercetare – dezvoltare in derulare, ca si in viitoare programe de cercetare – dezvoltare si realizare de sisteme energetice eficiente, inclusiv pe biomasa, precum si in promovarea la scara nationala a celor mai noi cunostinte si sisteme energetice.

Amenajarea experimentala rezultata va putea fi folosita in realizarea unor teze de doctorat, in lipsa acestui gen de amenajari nefiind posibile abordari de teme de ultima ora. Beneficiari sunt doctoranzii de la toate institutele de invatamant superior din tara, cu posibilitati de colaborari internationale.

Obiective generale

Realizarea unui model functional de sistem de postcombustie,

Realizarea unui algoritm numeric capabil sa realizeze simulari numerice de inalta fidelitate numerica si de mare eficienta computationala, destinat curgerilor reactive turbulente complexe, si

Realizarea de masuratori experimentale specifice cat mai bine corelate cu simularile numerice efectuate, capabile sa permita validarea completa a algoritmului de calcul.

Obiective specifice si rezultate estimate

Elaborarea, implementarea si validarea experimentala a algoritmului;

Dezvoltarea si realizarea modelului functional postcombustie pe combustibili fosili si biomasa;

Optimizarea aplicatiilor si identificarea beneficiarilor potentiali;

Analiza rezultatelor validarii, identificarea eventualelor discrepante si a cauzelor lor, propunerea unor solutii de imbunatatire si valorificare a rezultatelor proiectului.

In final se asteapta micsorari semnificative ale viitoarelor costuri experimentale, iar prin caracteristicile modelului functional si ale analizelor energetice complexe va rezulta o vedere de ansamblu asupra posibilitatilor de aplicare in sisteme energetice de cogenerare, inclusiv prin folosirea gazeificarii biomasei, ca energie curata.

Ca elemente de noutate, se mentioneaza ca realizarea modelului functional se bazeaza pe doua brevete premiate international, urmand ca din prezentul proiect sa rezulte cel putin inca un brevet, iar solutiile abordate, atat din punct de vedere teoretic cat si experimental, vor contribui la dezvoltarea cunostintelor in domeniu, inclusiv prin folosirea in programul FP7 TEENI.

Componenta consortiului

CO - www.comoti.ro - INSTITUTUL NATIONAL DE CERCETARE DEZVOLTARE TURBOMOTOARE COMOTI BUCURESTI

P1 - www.incas.ro - INSTITUTUL NATIONAL DE CERCETARI AEROSPATIALE “ELIE CARAFOLI” S.A., BUCURESTI

P2 - www.upb.ro - UNIVERSITATEA POLITEHNICA, BUCURESTI

P3 - www.uaic.ro - UNIVERSITATEA POLITEHNICA, TIMISOARA

P4 - www.aerostar.ro - S.C. AEROSTAR S.A., BACAU
Activitatile si responsabilitatile aferente fiecarui participant

CO – Analiza diverselor scheme numerice si modele numerice de turbulenta si de combustie existente in literatura de specialitate din punctul de vedere al vitezei de calcul si al stabilitatii numerice. Implementarea algoritmului numeric la nivelul scalei rezolvate a algoritmului, si a modelelor numerice de turbulenta si de combustie ale algoritmului. Analiza bazei experimentale disponibile. Proiectarea experimentelor relevante pentru validarea algoritmului numeric. Instrumentarea standurilor de proba. Executia amenajarilor experimentale. Executia modelului experimental. Anteproiectarea, proiectarea si executia modelului functional. Realizarea experimentelor. Analiza rezultatelor validarilor inermediare si finale. Elaborarea de lucrari stiintifice. Indentificarea potentialului de valorificare economica a proiectului.

P1 – Selectia datelor experimentale existente in literatura de specialitate pentru validarea rezultatelor. Analiza bazei experimentale disponibile. Proiectarea experimentelor relevante pentru validarea algoritmului numeric. Instrumentarea standurilor de proba. Proiectarea modelului experimental. Proiectarea modelului functional. Realizarea experimentelor. Analiza rezultatelor validarilor inermediare si finale. Elaborarea de lucrari stiintifice. Indentificarea potentialului de valorificare economica a proiectului.

P2 – Analiza diverselor solutii de realizare a postcombustiei. Modelarea schemelor de recuperare a caldurii. Determinarea indicatorilor de eficienta de producere combinata a energiei electrice si termice. Analiza rezultatelor validarilor inermediare si finale. Identificarea cauzelor pentru posibilele discordante. Elaborarea de lucrari stiintifice. Indentificarea potentialului de valorificare economica a proiectului.

P3 – Testarea si optimizarea algoritmului numeric la nivelul scalei rezolvate a algoritmului si a modelelor numerice de turbulenta si de combustie. Selectia datelor experimentale existente in literatura de specialitate pentru validarea rezultatelor. Analiza rezultatelor validarilor inermediare si finale. Identificarea directiilor de dezvoltare ulterioara a algoritmului. Elaborarea de lucrari stiintifice. Indentificarea potentialului de valorificare economica a proiectului.

P4 – Analiza stadiului de dezvoltare al cercetarilor in domeniul algoritmilor numerici destinati curgerilor reactive turbulente si a potentialului lor de dezvoltare. Implementarea si testarea subrutinelor algoritmului. Proiectarea tehnologiei de executie a amenajarilor experimentale si a modelului experimental. Realizarea experimentelor pe turbomotor. Analiza rezultatelor validarilor inermediare si finale. Elaborarea de lucrari stiintifice. Indentificarea potentialului de valorificare economica a proiectului.

Prezentare Generala | Prezentare Detaliata | Prezentare Rezultate
 

Prima Pagina | Despre Noi | Contact | Logare
© 2017 COMOTI - Institutul National de Cercetare Dezvoltare Turbomotoare. Toate drepturile rezervate.