DIRECTII PRINCIPALE
DE CERCETARE
  PARTICIPAREA LA
PROIECTE EUROPENE
  PARTICIPAREA LA
PROGRAME NATIONALE
  LABORATOARE PENTRU
EXPERIMENTARI, TESTARI
SI CONTROL
  CERCETARE-DEZVOLTARE
TEHNOLOGICA
  RECUNOASTERI ALE
ACTIVITATII DE
CERCETARE-DEZVOLTARE
  SISTEMUL DE MANAGEMENT
AL CALITATII
  CONSILIUL DE ADMINISTRATIE
  RAPOARTE DE ACTIVITATE
  CONDUCERE
  COLECTIVE DE CERCETARE
  REZULTATELE CERCETARII
  INSTALATII DE INTERES NATIONAL
  JURNALUL STIINTIFIC TURBO























  Anunturi
 
INCDT COMOTI are intentia de a achizitiona urmatoarele produse destinate pentru configurarea de standuri de cercetare experimentala echipamente mecanice din domeniul masinilor paletate rotative de inalta turatie si spatial. Detalii
 
ANUNT INCHIRIERE
Din 28.11.2017
Detalii
 
Institutul National de Cercetare Dezvoltare Turbomotoare COMOTI intentioneaza sa achizitioneze "elemente de etansare de tipul composite gaskets, specifice mediului spatial". Elementele de etansare trebuie sa aiba urmatoarele caracteristici tehnice: sa functioneze in intervalul de temperatura -120℃/+80℃, sa reziste la radiatii, mantaua elementului de etansare sa fie dintr-un material care sa aiba un factor de frecare fata de titan de maxim 0.2 si factorul de incarcare a arcului intern sa fie de maxim 2N/mm.
 
I.N.C.D.Turbomotoare COMOTI intentioneaza sa achizitioneze << sculptura marmura PASARE cu h = 150 cm >>
 
INCDT COMOTI achizitioneaza servicii de sudura in vederea realizarii structurii metalice a produsului Cadru WRTF.
 
INCDT COMOTI organizeaza concurs pentru incadrarea pe grade stiintifice a personalului din activitatea de cercetare stiintifica Detalii
 
SELECŢIE DE OFERTE PENTRU PRELUARE DEŞEURI Detalii
 
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare COMOTI Bucuresti, in calitate de institut de cercetare-dezvoltare de drept public in domeniul cercetarii - dezvoltarii turbomotoarelor, intentioneaza ca in perioada 30 iulie - 11 august 2015 sa elaboreze si sa depuna spre finantare o propunere de proiect ce are ca principal scop transferul de cunostinte, expertiza si know- how in domeniul controlului si reducerii zgomotului industrial. Detalii
 
Institutul National de Cercetare - Dezvoltare Turbomotoare COMOTI intentioneaza ca in perioada 14 iulie - 11 august 2015 sa elaboreze si sa propuna spre finantare proiecte ce au drept scop principal transferul de cunostinte, expertiza in domeniul industrial catre entitati avand statut de intreprinderi (entitate legala care desfasoara o activitate economica ce consta in a oferi produse/servicii pe piata). Detalii
 
Anunt de intentie privind identificarea de parteneri din mediul economic privat pentru actiunea 1. 2. 3 - programului operational competitivitate 2014 - 2020 "Parteneriate pentru transfer de cunostinte" Detalii
 
Parteneriate pentru transfer de cunostinte, proiectul "Tehnologie inovatoare de stocare a energiei in sistem CAES" (Compressed Air Energy Storage) prin utilizarea de compresoare si expandere cu surub. Detalii
 
Parteneriate pentru transfer de cunostinte, proiectul "Echipament performant pentru actionarea vanelor din reteaua de distributie si transport a gazelor combustibile" Detalii
 
Anunt de intentie privind identificarea de parteneri din mediul economic privat pentru actiunea 1. 2. 3 - programului operational competitivitate 2014 - 2020 "Parteneriate pentru transfer de cunostinte" Detalii
 
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare COMOTI Bucuresti, in calitate de institut de cercetare-dezvoltare de drept public in domeniul cercetarii - dezvoltarii turbomotoarelor, intentioneaza ca in perioada 27 iunie - 11 august 2015 sa elaboreze si sa depuna spre finantare propuneri de proiect ce au ca principal scop transferul de cunostinte, expertiza si know-how in domeniul ENERGIE, MEDIU SI SCHIMBARI CLIMATICE Detalii
 
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare COMOTI Bucuresti, in calitate de institut de cercetare-dezvoltare de drept public in domeniul cercetarii - dezvoltarii turbomotoarelor, intentioneaza ca in perioada 27 iunie - 11 august 2015 sa elaboreze si sa depuna spre finantare propuneri de proiect ce au ca principal scop transferul de cunostinte, expertiza si know-how in domeniul producerii energiei termice si in cel al autovehiculelor hibride. Detalii
 
In perioada 10 iulie-11 august 2015, Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare-COMOTI din Bucuresti isi propune sa dezvolte un proiect de cercetare ce are ca tema dezvoltarea unei turbine de tip ejector pentru transformarea energiei cinetice a fluidului in energie mecanica si/sau energie electrica prin captarea si accelerarea unui jet motor de fluid. Detalii
 
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare COMOTI Bucureşti, în calitate de institut de cercetare-dezvoltare de drept public în domeniul cercetării - dezvoltării turbomotoarelor, intenţionează ca în perioada 27 iunie – 11 august 2015 să elaboreze şi să depună spre finanţare o propunere de proiect ce are ca principal scop transferul de cunoştinţe, expertiză şi know- how in domeniul materialelor avansate Detalii
 
Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice - Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică şi Inovare organizează concurs pentru ocuparea funcţiei de director general la Institutul Naţional de Cercetare - Dezvoltare Turbomotoare COMOTI, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.73 din 4 februarie 2015 privind aprobarea Metodologiei de concurs pentru ocuparea funcţiei de director general la institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, publicată în Monitorul Oficial nr.112 din 12 februarie 2015, Partea I. Detalii
 
INCD Turbomotoare COMOTI are spre vanzare "Elemente instalatie experimentala producere energie electrica tip ORC, putere electrica max. 3kWe" Detalii
 
Proiectul POSDRU cu numarul de identificare 90/2.1/S/62399 a inceput.. Detalii
 
INCDTurbomotoare COMOTI detine licenta GHH-RAND de productie si service pentru compresoarele cu surub. Contact

 
Participarea la Proiecte Nationale
3.8. PROGRAMUL 4 - Parteneriate in domenii prioritare
 
3.8.18. TESUPAV
Prezentare Generala | Prezentare Detaliata | Prezentare Rezultate

Prezentare Detaliata

Rezumatul proiectului

Proiectul se incadreaza perfect in PN II la domeniul prioritar 3- Mediu, directia de cercetare 3.1. –Modalitati si mecanisme pentru reducerea poluarii mediului; tematica de cercetare 3.1.1.- Tehnologii cu grad scazut de poluare, in mod special transportul si producerea energiei.

Proiectul are ca obiectiv principal elaborarea unor tehnologii si realizarea unor materiale noi, destinate realizarii suprafetelor dure pentru componentele aeronavelor si al turbomotoarelor utilizate la producerea energiei, cu grad de poluare foarte scazut fara efecte negative asupra oamenilor.

Obiectivul specific al proiectului este elaborarea unor tehnologii specifice noi, pentru acoperirea suprafetelor ce trebuie sa prezinte duritati foarte mari, pe principiul HVOF thermal sprey, realizand in acest context materiale noi, speciale, pentru a obtine proprietatile deosebite impuse de componentele aeronavelor si a turbomotoarelor.

Scopul proiectului este inlocuirea unor tehnologii si a unor materiale puternic poluante pentru mediul inconjurator, cu efect cancerigen asupra oamenilor, cum este “hard chrome plating”, cu tehnologii si materiale nepoluante (in cazul propunerii de proiect foarte aproape de zero) cum este HVOF thermal sprey si materiale din gama WC/Co. Cromarea dura este o tehnica folosita de aproximativ 50 de ani si este un proces esential asociat atat cu realizarea suprafetelor dure ale pieselor noi cat si cu activitatile de mentenanta. Aceasta tehnologie utilizeaza cromul in starea hexavalenta care este cunoscut cancerigen si poluator al mediului inconjurator. Agentiile de protectia mediului din statele puternic dezvoltate au impus intr-o prima faza standarde pentru cromul hexavalent (MACT) si s-au stabilit perioade de expunere admise (PEL) la 100 miligrame / m 3 la locul de munca. Studii extrem de recente au aratat ca si la aceste standarde riscul de imbolnavire este foarte mare, valoarea care presupune o diminuare a lui in zona suportabila se gaseste in intervalul 0,5 ÷5 miligrame /m 3.

La aceasta data toate tarile puternic industrializate din UE si SUA studiaza diverse posibilitati de inlocuire a cromarii dure, cei mai avansati in aceasta directie fiind statele din America de Nord.

Cele mai bune rezultate au fost obtinute prin procedeul “ thermal spray coating” utilizand tehnica “ high velocity oxygen fuel” (HVOF).

Pentru piesele deosebit de importante cum sunt componentele aeronavelor si turbomotoarelor asimilarea unui nou procedeu de realizare a suprafetelor dure este foarte complexa deoarece performantele ce trebuie atinse sunt foarte ridicate si atestarea lor foarte complicata.

Propunerea romaneasca consta in inlocuirea cromarii dure, chiar si la piesele extrem de pretentioase, printr-o acoperire de suprafata de tip “thermal spray coating” conform unei tehnologii special create pentru fiecare tip de material suport utilizand tehnica HVOF si un material de aport din grupa WC/Co (in concordanta cu materialul suport).

Este pentru prima data in tara noastra cand se abordeaza un asemenea proiect si mai ales in cazul pieselor de o importanta deosebita. Consortiul a fost astfel structurat incat sa contina cei mai buni specialisti in domeniile ce vor fi abordate, institutiile care participa la realizarea proiectului dispun de toate resursele necesare derularii proiectului (atat financiare cat si de personal) echipamentele directoare sunt in stare de functionare.

Impactul generat de proiect il consideram foarte important atat din punct de vedere tehnico-stiintific – este pentru prima data cand abordam si se solutioneaza o asemenea problema, mai ales pentru componente vitale, cat si economice (lansarea unor afaceri profitabile in domeniul acoperirilor de suprafata si scaderea pretului de cost al pieselor, noul procedeu fiind mai ieftin decat cromarea dura.

Nu trebuie neglijat efectul social, crearea de locuri de munca si retinerea in tara a fortei de munca cu inalta calificare (noul procedeu absorbind aceasta categorie), dar mai ales efectul asupra mediului care este extrem de important, se elimina o importanta sursa de poluare si cu un efect devastator (puternic cancerigen) asupra oamenilor din acest sector.

Propunerea de proiect este extrem de complexa, practic este un proiect de nivel si importanta europeana.

Obiective generale

Proiectul se incadreaza perfect in obiectivele programului 4 deoarece are ca obiectiv principal cresterea competitivitatii C-D romanesti prin stimularea unui parteneriat complex si complet intre entitati de C-D (Universitate = UPB CEMS, INCD – INCDT COMOTI Bucuresti si agenti economici medii si mici = PLASMAJET, STRAERO) intr-un domeniu de maxima importanta cum este cel al Mediului si se concretizeza cu un produs – tehnologie destinat atat protectiei mediului cat si protectiei personalului uman. Proiectul a fost incadrat in domeniul 3, Directia de cercetare 3.1. „Modalitati si mecanisme pentru reducerea poluarii mediului”, Tematica de cercetare 3.1.1.”Tehnologii cu grad scazut de poluare, in mod special transportul si producerea energiei si practic se suprapune perfect pe obiectivele specifice ale lor deoarece urmareste obtinerea unor tehnologii speciale destinate protectiei mediului si a oamenilor si se adreseaza cu precadere sistemului de transporturi (aeriene) si producere a energiei (turbomotoare destinate producerii energiei).

Obiective specifice si rezultate estimate : Obiectivele specifice urmarite de propunerea de proiect sunt dezvoltarea unor tehnologii noi si a unor sisteme de materiale speciale destinate realizarii suprafetelor dure ale componentelor aeronavelor si turbomotoarelor destinate producerii energiei electrice in ciclu cogenerativ, prin aplicarea unei variante specifice a procesului HVOF.

Componenta consortiului

Consortiul care formeaza echipa proiectului cuprinde institutii de renume din toate domeniile ce vor fi abordate si isi propune solutionarea acestei probleme cu exemplificari pe piese representative. Experienta acumulata de parteneri in domeniile stiintifice si tehnice ce concura la solutionarea problemelor ce trebuie rezolvate este foarte mare si a fost acumulata de-a lungul a numeroase cercetari comune in directii stiintifice similare.

CO - www.comoti.ro - INSTITUTUL NATIONAL DE CERCETARE DEZVOLTARE TURBOMOTOARE COMOTI BUCURESTI (CMT)

P1 – www.sim.pub.ro - Universitatea Politehnica Bcuresti prin Centrul de Cercetare si Expertizare Materiale Speciale CEMS

P2www.plasmajet.ro - SC PLASMA JET SRL

P3 – www.metavindprod.ro - SC MIP METAV IND PROD SRL

P4 www.straero.ro - Institutul pentru Calculul si Experimentarea Structurilor Aero – Astronautice S.C. STRAERO S.A. Bucuresti

Etapele proiectului

Etapa I.  Ipoteze si teorii, studii si analize privind materialele si tehnologiile ce pot genera straturi dure cu caracteristici deosebite

Etapa II. Studii asupra materialelor si acoperirilor de suprafata in scopul obtinerii de straturi dure (credit de angajament )

Etapa III. Elaborarea documentatiei Modele Experimentale

Etapa IV. Realizare Modele Experimentale

Etapa V . Experimentarea Modelelor Experimentale

Etapa VI . Demonstrarea functionalitatii si utilitatii Modelelor Experimentale

Prezentare Generala | Prezentare Detaliata | Prezentare Rezultate
 

Prima Pagina | Despre Noi | Contact | Logare
© 2017 COMOTI - Institutul National de Cercetare Dezvoltare Turbomotoare. Toate drepturile rezervate.