DIRECTII PRINCIPALE
DE CERCETARE
  PARTICIPAREA LA
PROIECTE EUROPENE
  PARTICIPAREA LA
PROGRAME NATIONALE
  LABORATOARE PENTRU
EXPERIMENTARI, TESTARI
SI CONTROL
  CERCETARE-DEZVOLTARE
TEHNOLOGICA
  RECUNOASTERI ALE
ACTIVITATII DE
CERCETARE-DEZVOLTARE
  SISTEMUL DE MANAGEMENT
AL CALITATII
  CONSILIUL DE ADMINISTRATIE
  RAPOARTE DE ACTIVITATE
  CONDUCERE
  COLECTIVE DE CERCETARE
  REZULTATELE CERCETARII
  INSTALATII DE INTERES NATIONAL
  JURNALUL STIINTIFIC TURBO





























  Anunturi
 
Institutul National de Cercetare - Dezvoltare Turbomotoare COMOTI propune pe aria tematica: E. ICT (conform Ghidului Solicitantului si "Documentul de apel") din actiunea "Proiecte Colaborative de cercetare", coordonata de catre Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii (UEFISCDI) proiectul "Long-term smart city aiR-quality and noise monitoring system by Energy-harveSting IoT/Big Data for Ecasting platform ". Detalii
 
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare COMOTI propune spre finantare, prin programul de cercetare din cadrul "Norwegian Financial Mechanism 2014 - 2021" incheiat intre Norvegia si Guvernul Romaniei, actiunea "Proiecte Colaborative de cercetare", proiectul "Stable Hydrogen Combustion through Active Swirlers", aria tematica: A. Energie (conform Ghidului Solicitantului si "Documentul de apel", ce se regasesc pe platforma dedicata proiectului la operatorul programului - Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii (UEFISCDI). Detalii
 
Astfel, Institutul National de Cercetare - Dezvoltare Turbomotoare COMOTI propune pe aria tematica: A. Energie (conform Ghidului Solicitantului si "Documentul de apel") din ac?iunea "Proiecte Colaborative de cercetare", coordonata de catre Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii (UEFISCDI) proiectul "Asymmetric-kinematically balanced vertical axis Wind Turbine for SmarT RenewAble Power harnessing" . Detalii
 
Metodologie concurs CS I si CS II Detalii
 
INCDT COMOTI organizeaza concurs pentru incadrarea pe grade stiintifice a personalului din activitatea de cercetare stiintifica. Vor fi scoase la concurs urmatoarele posturi: Detalii
 
I.N.C.D. Turbomotoare COMOTI are intentia de a achizitiona o presa mecanica (ghilotina) pentru debitare tabla subtire de 0,15 - 0,3 mm cu latime de 600 mm, echipata cu foarfeca, presa de ziguit si presa cu surub de 50.000 N.
Ofertele pot fi depuse pana la data de 25.09.2019 , ora 16,00 , electronic , la adresa de e-mail :contact@comoti.ro sau in plic inchis sigilat la sediul institutului din B-dul Iuliu Maniu nr. 220D, sector 6, Bucuresti.
 
METODOLOGIA de CONCURS, pentru obtinerea gradelor profesionale ale personalului de cercetare-dezvoltare si incadrare pe functia de Inginer de Dezvoltare Tehnologica IDT, IDT III, IDT II si IDT I, in INCD Turbomotoare COMOTI Detalii
 
* I.N.C.D.T. COMOTI lanseaza concurs pentru cel mai bun cercetator pentru anul 2018
* I.N.C.D.T. COMOTI lanseaza concurs pentru cel mai bun articol ISI publicat in anul 2018 de cercetatorii din cadrul institutului
 
I.N.C.D.T. COMOTI organizeaza concurs pentru incadrarea pe grade stiintifice a personalului din activitatea de cercetare stiintifica Detalii
 
I.N.C.D. Turbomotoare COMOTI are intentia de a achizitiona urmatoarele produse destinate pentru configurarea de instalatii de de cercetare experimentala in domeniul aeronautic: Detalii
 
I.N.C.D. Turbomotoare COMOTI are intentia de a achizitiona Lucrari de demontare, transport, descarcat si montat platforme si cadre agabaritice de la S.C. INAR S.A. Brasov la I.N.C.D. Turbomotoare COMOTI.
Ofertele pot fi depuse pana la data de 16.05.2018 , ora 16,00 , electronic , la adresa de e-mail :contact@comoti.ro.
 
I.N.C.D. Turbomotoare COMOTI are intentia de a achizitiona Lucrari constructii-montaj pentru reabilitare si instalare doua skiduri de compresoare in sector MARGHITA Detalii
 
INCDT COMOTI are intentia de a achizitiona urmatoarele produse destinate pentru configurarea de standuri de cercetare experimentala echipamente mecanice din domeniul masinilor paletate rotative de inalta turatie si spatial:
1. Compensator - constructie sudata conform desen anexat;
2. Difuzor - constructie sudata conform desen anexat .
Ofertele pot fi depuse prin e-mail la adresa contact@comoti.ro pana marti 27.03.2018 ora 12,00
Desen1 Desen2
 
I.N.C.D. Turbomotoare COMOTI are intentia de a achizitiona Serviciul de Cercetare privind analiza FEM a mecanismului de inchidere (container si presa mecanica )din cadrul proiectului SEALPHO 2. Termenul de finalizare a serviciului este de 60(saizeci) de zile de la data semnarii contractului.
Ofertele pot fi depuse pana la data de 26.02.2018 , ora 16,00 , electronic , la adresa de e-mail : contact@comoti.ro
 
I.N.C.D. Turbomotoare COMOTI are intentia de a achizitiona urmatoarele materiale :
- teava Cu 99,9 φ 28 * 1* 5000 conform S.R. EN 1057 - R250 - 108 buc.
- teava Cu 99,9 φ 13 * 1* 4000 conform S.R. EN 1057 - R250 - 108 buc.
Ofertele pot fi depuse pana la data de 21.02.2018 , ora 16,00 , electronic , la adresa de e-mail : contact@comoti.ro
 
I.N.C.D. Turbomotoare COMOTI are intentia de a achizitiona serviciu de executie ANSAMBLU COT PALETAT , reprezentand o constructie sudata electric pe dispozitiv , detensionata dupa sudura , ajustata la proeminentele exterioare ale voletilor si controlat defectoscopic pentru fisuri , conform desen anexat.
Desen
Oferta poate fi depusa pana la data de 15.02.2018 , ora 16,00 , electronic , la adresele de e-mail :
paul.radulescu@comoti.ro si ruxandra.slujitoru@comoti.ro
 
INCDT COMOTI are intentia de a achizitiona urmatoarele produse destinate pentru configurarea de standuri de cercetare experimentala echipamente mecanice din domeniul masinilor paletate rotative de inalta turatie si spatial. Detalii
 
ANUNT INCHIRIERE
Din 28.11.2017
Detalii
 
Institutul National de Cercetare Dezvoltare Turbomotoare COMOTI intentioneaza sa achizitioneze "elemente de etansare de tipul composite gaskets, specifice mediului spatial". Elementele de etansare trebuie sa aiba urmatoarele caracteristici tehnice: sa functioneze in intervalul de temperatura -120℃/+80℃, sa reziste la radiatii, mantaua elementului de etansare sa fie dintr-un material care sa aiba un factor de frecare fata de titan de maxim 0.2 si factorul de incarcare a arcului intern sa fie de maxim 2N/mm.
 
I.N.C.D.Turbomotoare COMOTI intentioneaza sa achizitioneze << sculptura marmura PASARE cu h = 150 cm >>
 
INCDT COMOTI achizitioneaza servicii de sudura in vederea realizarii structurii metalice a produsului Cadru WRTF.
 
INCDT COMOTI organizeaza concurs pentru incadrarea pe grade stiintifice a personalului din activitatea de cercetare stiintifica Detalii
 
SELECŢIE DE OFERTE PENTRU PRELUARE DEŞEURI Detalii
 
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare COMOTI Bucuresti, in calitate de institut de cercetare-dezvoltare de drept public in domeniul cercetarii - dezvoltarii turbomotoarelor, intentioneaza ca in perioada 30 iulie - 11 august 2015 sa elaboreze si sa depuna spre finantare o propunere de proiect ce are ca principal scop transferul de cunostinte, expertiza si know- how in domeniul controlului si reducerii zgomotului industrial. Detalii
 
Institutul National de Cercetare - Dezvoltare Turbomotoare COMOTI intentioneaza ca in perioada 14 iulie - 11 august 2015 sa elaboreze si sa propuna spre finantare proiecte ce au drept scop principal transferul de cunostinte, expertiza in domeniul industrial catre entitati avand statut de intreprinderi (entitate legala care desfasoara o activitate economica ce consta in a oferi produse/servicii pe piata). Detalii
 
Anunt de intentie privind identificarea de parteneri din mediul economic privat pentru actiunea 1. 2. 3 - programului operational competitivitate 2014 - 2020 "Parteneriate pentru transfer de cunostinte" Detalii
 
Parteneriate pentru transfer de cunostinte, proiectul "Tehnologie inovatoare de stocare a energiei in sistem CAES" (Compressed Air Energy Storage) prin utilizarea de compresoare si expandere cu surub. Detalii
 
Parteneriate pentru transfer de cunostinte, proiectul "Echipament performant pentru actionarea vanelor din reteaua de distributie si transport a gazelor combustibile" Detalii
 
Anunt de intentie privind identificarea de parteneri din mediul economic privat pentru actiunea 1. 2. 3 - programului operational competitivitate 2014 - 2020 "Parteneriate pentru transfer de cunostinte" Detalii
 
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare COMOTI Bucuresti, in calitate de institut de cercetare-dezvoltare de drept public in domeniul cercetarii - dezvoltarii turbomotoarelor, intentioneaza ca in perioada 27 iunie - 11 august 2015 sa elaboreze si sa depuna spre finantare propuneri de proiect ce au ca principal scop transferul de cunostinte, expertiza si know-how in domeniul ENERGIE, MEDIU SI SCHIMBARI CLIMATICE Detalii
 
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare COMOTI Bucuresti, in calitate de institut de cercetare-dezvoltare de drept public in domeniul cercetarii - dezvoltarii turbomotoarelor, intentioneaza ca in perioada 27 iunie - 11 august 2015 sa elaboreze si sa depuna spre finantare propuneri de proiect ce au ca principal scop transferul de cunostinte, expertiza si know-how in domeniul producerii energiei termice si in cel al autovehiculelor hibride. Detalii
 
In perioada 10 iulie-11 august 2015, Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare-COMOTI din Bucuresti isi propune sa dezvolte un proiect de cercetare ce are ca tema dezvoltarea unei turbine de tip ejector pentru transformarea energiei cinetice a fluidului in energie mecanica si/sau energie electrica prin captarea si accelerarea unui jet motor de fluid. Detalii
 
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare COMOTI Bucureşti, în calitate de institut de cercetare-dezvoltare de drept public în domeniul cercetării - dezvoltării turbomotoarelor, intenţionează ca în perioada 27 iunie – 11 august 2015 să elaboreze şi să depună spre finanţare o propunere de proiect ce are ca principal scop transferul de cunoştinţe, expertiză şi know- how in domeniul materialelor avansate Detalii
 
Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice - Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică şi Inovare organizează concurs pentru ocuparea funcţiei de director general la Institutul Naţional de Cercetare - Dezvoltare Turbomotoare COMOTI, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.73 din 4 februarie 2015 privind aprobarea Metodologiei de concurs pentru ocuparea funcţiei de director general la institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, publicată în Monitorul Oficial nr.112 din 12 februarie 2015, Partea I. Detalii
 
INCD Turbomotoare COMOTI are spre vanzare "Elemente instalatie experimentala producere energie electrica tip ORC, putere electrica max. 3kWe" Detalii
 
Proiectul POSDRU cu numarul de identificare 90/2.1/S/62399 a inceput.. Detalii
 
INCDTurbomotoare COMOTI detine licenta GHH-RAND de productie si service pentru compresoarele cu surub. Contact

 
Participarea la Proiecte Nationale
3.15. Programul PNCDI III Solutii
 
3.15.1. TURBONAV
Prezentare Generala | Comunicate de presa | Prezentare proiect | Rezultate | Informare si publicitate

Prezentare Rezultate

Etapa 1. Definitivare configuraţie constructivă


   In cadrul acestei etape au fost derulate activitati de relevare a celulei de mars a navei, cercetări si studii pentru definirea si stabilirea arhitecturii solutiei de propulsie nava cu motorul ST40M, si activitati de proiectare si configurare instalare motor ST40M in stand.
Deasemenea au fost derulate cercetări/studii pentru definirea/stabilirea arhitecturii sistemului prin definirea poziţiei şi fixării motorului ST40M în celula de mars a navei , definirea cuplajului de transmisie a puterii de la motor la elicea navei precum si definirea canalizaţiilor de admisie aer motor, şi evacuare gaze de ardere, stabilirea cerinţelor pentru sistemele de combustibil, ungere, aer şi ventilare, modelul 3D al turbomotorului în celula de marş, avand la baza rezultatele relevarilor dimensionale ale celulei de mars a navei.
   Dupa stabilirea configuratiei mecanice -vezi fig.1, a fost stabilita schema de comanda si control a motorului ST40M in stand si pe nava.S-a configurat sistemul de comanda si control al motorului ST40M in stand astfel incat sa se asigure pornirea, functionarea in siguranta si oprirea motorului dar si integrarea motorului ST40M in sistemul de comanda si control al navei. Se asigura controlul motorului local si de la distanta. Parametrii la pornirea motorului dar si in functionare sunt vizualizati si memorati in vederea analizei.
Sistemul de comanda si control pentru testarea motorului ST40M in stand are rolul de a efectua pornirea, accelerarea, decelerarea si oprirea motorului la probele de test din standul de proba. El cuprinde module si subansamble care permit urmarirea parametrilor motorului si asigura comenzile necesare pornirii ,controlul motorului in timpul functionarii si opririi motorului. Subansamblele sistemului trebuie sa interactioneze cu elementele standului care asigura functionarea motorului in parametrii prevazuti.

Fig. 1 Schema de configurare instalare motor ST40M in standul COMOTI

Dupa stabilirea configuratiei din fig 1, s-a realizat documentatia de executie ( memoriu tehnic si desene de executie) pentru principalele componente mecanice:ansamblu suport si fixare motor,canalizatia de admisie aer si evacuare gaze de ardere si cuplajul de legatura dintre motorul ST40M si dinamometrul din standul COMOTI.
Pe baza desenelo de executie a fost realizat calculul de curgere pentru canalizatia de aer si evacuare gaze motor ST40M in stand.
Analiza numerică a fost realizată cu ajutorul soft-ului comercial ANSYS CFX. În urma analizei CFD s-au facut corectiile necesare pentru minimizarea pierderilor pe traseele de admisie si aevacuare.
Deasemenea s-a realizat proiectul sistemului de comanda si control - memoriul tehnic, desenele echipamentelor electrice, schemele electrice si specificatia aparatelor incluse in sistem. Dimensionarea componentelor a fost facuta tinand cont de amplasare si de mediul in care functioneaza sistemul. Alegerea configuratiei sistemului s-a facut astfel incat sa asigure comanda si controlul turbomotorului in parametrii optimi de functionare.

Etapa 2 Cercetare-dezvoltare demonstrator tehnologic pe stand

In cadrul acestei etape au fost derulate activitati de relevare a celulei de marş a navei in vederea instalarii demonstratorului tehnologic cu ST40M pe nava,si , s-a realizat documentatia de executie pentru demonstratorul tehnologic echipat cu turbomotorul naval ST40M pentru instalare si testare in standul COMOTI, s-au achizitionat echipamentele si materialele necesare pentru punerea in opera a realizarii demonstratorului tehnologic, s-au lansat in fabricatie componentele necesare realizarii demonstratorului tehnologic, s-a realizat montarea ansamblului final al demonstratorului tehnologic in standul COMOTI .
A fost realizata configuratia finala a demonstratorului tehnologic cu ST40M -vezi fig.2

Fig.2 Ansamblu general de instalare demonstrator tehnologic echipat cu motor ST40M in standul COMOTI

Principalele componente realizate:

Fig. 3 Ansamblu suport fixare motor

Fig.4 Ansamblu canalizatie evacuare gaze

Fig. 5 Canalizatie de admisie aer

Fig. 6 Ansamblu suport sustinere motor

Realizarea sistemului de comandă şi control cuprinde toate echipamentele electrice si de automatica montate pe motor sau in apropierea acestuia necesare pentru comanda si controlul functionarii sistemului de propulsie.Parametri sint afisati pe un panou local si inregistrati cu ajutorul unui sistem de achizitie.

Fig. 7 - Ecranul panou local

Testarea demonstratorului tehnologic cu ST40M in standul COMOTI.

   În cadrul acestei activitati s-a realizat testarea pe standul de incercare COMOTI a grupului demonstrator tehnologic echipat cu motorul ST40M, livrat de compania Pratt&Whitney. Testarea grupului demonstrator s-a realizat cu motorul instalat si echipat in configuratia in care va functiona pe nava, pentrua evalua conditiile de functionare si performantele motorului ST 40M in situatie reala de functionare. S-a realizat punerea in functiune a motorului ST 40M si verificarea functionarii acestuia in toata plaja domeniului de functionare, in conditiile utilizarii instalatiilor de alimentare si ungere, a sistemelor de control si a instrumentarii concepute pentru functionare pe nava. S-au determinat parametri grupului demonstrator in intregul domeniu de functionare al acestuia si s-au evaluat performantele pe care acesta le poate asigura prin instalarea in sistemul de propulsie de mars de pe nava.
   Testarea demonstratorului tehnologic cu motorul ST40M, a cuprins probele de punere in functiune a grupului demonstrator in stand, ridicarea experimentala a parametrilor grupului, determinarea caracteristicilor de ansamblu ale grupului de putere-vezi fig. 8 si fig.9.

Fig. 8 Variatia turatiei turbinei de putere-NTP- in functie de turatia rotorului de inalta presiune -NH pentru demonstrator tehnologic cu ST40M

Fig. 9 Variatia puterii turbinei de putere-W- in functie de turatia rotorului de inalta presiune -NH pentru demonstrator tehnologic cu ST40M

Etapa 3 Instalare si testare demonstrator tehnologic la bordul unei fregate tip T22R


   In cadrul acestei etape au fost derulate activitati in vederea instalarii demonstratorului tehnologic cu ST40M pe nava,si , s-a realizat documentatia de executie pentru adaptarile la demonstratorul tehnologic cu ST40M instalat si testat in standul COMOTI pentru integrare in celula de mars a navei, s-au achizitionat echipamentele si materialele necesare si s-au fabricat componentele necesare realizarii instalarii pe nava,c, s-a realizat montarea ansamblului final al demonstratorului tehnologic pe nava si s-au realizat testele de functionare.

Fig.10 Schema configuratiei de testare a demonstratorului tehnologic cu ST40M pe nava

Principalele componente realizate:

Fig. 11 Suport sustinere coturi evacuare gaze

Fig.12 Adaptare canalizatie de evacuare gaze a demonstratorului tehnologic cu ST40M la cosul de navei

Fig.13 Adaptarea evacuare gaze de la supapele antipompaj ale DT cu ST40M la cosul navei

Fig.14 Canalizatia de ventilatie a celulei de mars cu DT instalat pe nava

Fig.15 Adaptare canalizatie de admisie aer a DT cu ST40M la cosul de admisie aer al navei


Sistemul de comanda si control al grupului de propulsie utilizat la experimentarile in standul COMOTI a fost integrat in totalitate in sistemul de comanda si control al navei.

Fig. 16. Schema bloc a integrarii motorului ST40M pe nava


Testarea demonstratorului tehnologic cu ST40M pe nava

   Testarea demonstratorului tehnologic cu motorul ST40Mpe nava a cuprins urmatoarele:
- Activitati preliminare, de pregatire a grupului de propulsie naval pentru punere in functiune (probele de casa), care au cuprins verificari si reglaje necesare asigurarii conditiilor de pornire si functionare normala la cald a turbomotorului, a instalatiilor aferente si a sistemului de automatizare.
- Testarea la cheu - s-au urmarit pornirea si mersul in gol a grupului de propulsie naval la diferite regimuri, parametrii functionali ai instalatiilor, verificarea etanseitatilor la sistemele de ungere si combustibil, regimul termic al fluidelor din sistem, drenajele si modul in care sistemele de control raspund la comenzi, oprirea normala si de urgenta.
- Testarea in mars, care s-a realizat cu nava in deplasare, cu grupul de propulsie naval
reglat sa functioneze la regimuri cuprinse intre relanti si maxim. Incarcarea turbinei de putere a sistemului de propulsie s-a realizat prin varierea pasului si a turatiei elicei. Au fost efectuate urmatoarele testari prevazute in programul de experimentare:
- testul in mars a grupului propulsor naval. Testul s-a realizat cu cele doua linii de propulsie de mars in functiune la aceleasi regimuri si pas maxim al elicei pentru o propulsie simetrica a navei si pentru compararea parametrilor celor doua linii;
- trecerea propulsiei navei de pe motorul de mars pe motorul de fortaj si invers;
- verificarea reprizei sistemului de propulsie, accelerari si decelerari;
- testul de anduranta.
- mars inainte cu grupul de propulsie cu ST40M in functiune la babord si ax tractat la tribord;
- reprize de mars inainte si mars inapoi;
- mars inainte cu ambele linii la pas optim/ silentios.
   S-a considerat ca aceste teste,realizate cu succes de grupul de propulsie cu ST40M instalat pe fregata, acopera intreaga gama de probe necesare pentru demonstrarea functionalitatii liniei de propulsie de mars echipata cu motor ST 40M, pentru confirmarea performantelor si a manevrabilitatii acesteia.

Fig. 17 Variatia puterii la ax functie de turatia turbinei de putere pentru grupul de propulsie cu ST40M

Prezentare Generala | Comunicate de presa | Prezentare proiect | Rezultate | Informare si publicitate
 

Prima Pagina | Despre Noi | GDPR | Contact | Logare
© 2019 COMOTI - Institutul National de Cercetare Dezvoltare Turbomotoare. Toate drepturile rezervate.